Tack för dessa 3 år, 3...

Känner mig enormt lurad av 3. Ringer idag för att säga upp abonemanget och direkt börjar han fråga varför jag säger upp det, samt säger att han sitter på en massa befogenheter och kan ge mig rabatter etc. Han frågar även vad jag ska byta till och när jag svarar att jag ska byta till Tele2 så frågar han vad de har som är bättre än 3.. När jag tackar nej och åter igen säger att jag vill avsluta abonemanget så blir han irriterad och säger. Okej men det blir 3 månaders uppsägningstid för det ena abonemanget och 1 månad för det andra abonemanget.
Först och främst så har jag bara 1 abonemang och för det andra så pratade jag med en av tre-killarna för en vecka sedan som berättade att jag hade 1 månads uppsägningstid på mitt abonemang. Jag berättar för killen att jag endast har ett abonemang och att min uppsägningstid är 1 månad och då säger han, " Men Amanda, du förstår väl att det är kundens ansvar att hålla koll på vad du betalar för i månaden.. Du har betalat för två abonemang sen juni.. Det får du hålla koll på." Jag blir så irriterad, ingen "lillagumman"-ar mig. Jag förklarar för honom att jag i juni var på en 3butik där de hjälpte mig att sänka min mobilkostnad då det blev lite dyrt nu när jag var student. De var jättehjälpsamma och gav mig en megarabatt.. trodde jag. Jag litade blint på att de hjälpte mig, men istället, utan min vetskap, bakade de in ett extraabonemang i kakan vilket gjorde att den första månaden blev jättebillig, men senare blev det dyrare och dyrare. Självklart ska man veta vad man betalar för i frakturan men jag hade hoppats på att inte bli lurad när jag står ansikte mot ansikte med en säljare i en butik och ber om att få det billigaste som går. Dessutom kan jag inte se i min fraktura att det är två amonemang jag betalar för. Så glad som jag var och tacksam för att de var så snälla och hjälpte mig.. men nu ett halvår senare är jag riktigt lurad. Det känns ju lagom kul!

Så innan jag och denna otrevliga kille la på så säger han. "Amanda, jag har hjälpt dig nu.. jag tog bort en av abonemangen direkt nu på dagen och så behöver du bara betala i tre månader... Bra va." Jag kokar av irritation. Vad tror han att jag ska svara? Åh taack, känner mig inte alls lurad och förnedrad i telefonen. Sitt du där på ditt vidriga arsle och njut av att förstöra för andra. Tack tre för dessa fantastiska år.. jag kommer aldrig mer tillbaka!
 
 
 
Hoppas bli bättre bemött av Tele2 nu. Men det lär inte bli svårt. Har redan fått en kanondeal där.

Kommentera här: