Visste du att..

... jag har bott en sommar i italien
Pappa jobbade där ett halvår, så när vi fick sommarlov här i Sverige så åkte hela familjen ner till Italien och bodde där så vi kunde hänga med pappa lite mer. 
 
... jag har dyslexi
I grundskolan hade jag svårt att hänga med i tempot i vissa ämnen. Jag pluggade stenhårt, men saker och ting fastnade inte som för alla andra. Jag jämförde mig mycket med andra och fattade inte hur jag kunde vara så usel. När andra knappt behövde plugga till ett prov så satt jag och läste på dag och natt. Skolan menade på att det var jag som var lat och ville därför inte göra något dyslexitest på mig. Så vi gick till en logoped i Sthlm där de kunde konstatera att jag hade dyslexi och lite svårt med att minnas vad jag precis läst. Jag fick otroligt bra stöd på gymnasiet och fick lära mig en helt ny studieteknik som fungerade för mig. Jag gick ut gymnasiet med hälften MVG och hälften VG och 5 små G. Nöjd.
 
... jag har testat försvaret och gottat mig på era skattepengar
Inte helt nytt kanske. Men det var 11 fina månader värnplikt och sedan 1,5-2 år som anställd.
 
... jag kör gärna för fort
Lagar är till för att brytas. Har dock lyckats hålla mig från bota ännu. Win!
 
... jag har bott i Luleå
Familjen flyttade dit när jag var liten och så bodde vi där i 3 år. Det var fantastiskt. Jag pratade norrlänska och åkte skidor till dagis. 
 
... jag älskar att resa runt i Sverige
Många människor tycker om att åka utomlands på semestern, men drömsemestern för mig är att upptäcka Sverige. Finns inget bättre än att se olika städer och inse att Sverige har så många olika miljöer och ställen att uppleva. Cykla på gotland, vandra i fjällen, västkusten, norrland, värmland.. allt! Så mysigt!
 
... jag drömmer om att äga en hästgård eller herrgård
Inte helt nytt det heller kanske. Många tror att jag planerar att flytta hem till Stockholm, men jag har ingen längtan av att göra det. För jag trivs bäst ute på landet kring djur och natur. Drömmen är att kunna bjuda ut min familj, sitta på en stor altan och titta ut över hagar och jordbruk. Traktorer, grisar, får och hästar. Det är drömmen.
 
... jag har aldrig skrivit högskoleprovet
Det gick ju ganska bra ändå!
 
... jag har haft tandställning
Hade helt fruktansvärt fula tänder innan. De växte huller om buller och hade 9 mm överbett. Jag fick ha tandställning i 2 år ungefär. Rolig fakta - Hade samma tandreglerare/tandläkare som Darin (det var på den tiden han var sjukt stor) så en gång så låg vi där bredvid varandra och fick våra tandställningar spända. Han hade med sin mamma, jag kom dit själv. Mes..
 
... jag drömde om att bli lokförare när jag var yngre
Drömmen var att köra koltåg mellan Haparanda och Jukkasjärvi.
 
... jag har bott på ganska många platser redan
Stockholm, Luleå, Enköping, Skövde och snart blir jag Karlstadbo.
 
... jag vill jobba i ambulansen eller som narkossyrra
Snart är jag (förhoppningsvis) klar och då ska jag jobba några år för att bli en duktig sjuksköterska, sen ska jag söka VUB, antingen i ambulansen eller anestesi. Kommer bli kungligt!
 
 
Det ni!

Kommentera här: