Min nya stad

Nu har jag bott i denna stad i snart 2 månader, och idag har jag varit klar sjuksköterska i exakt 2 månader. Dessa två månader har gått SÅ FORT. Jag jobbar dygnet runt känns det som ibland. Inte riktigt så illa, men jag har nästan alltid fullt upp. Det blir inte bättre av att Pokémon GO har kommit till Sverige. Okej jag ska vara ärlig, jag laddade hem det innan det kom till Sverige.. men nu är jag fast. Gotta catch 'em all.. och allt sånt ni vet! Känner mig extremt nördig stundtals, men då brukar jag tänka. Jag går iaf inte runt med framåbakvänd keps och en ryggsäck... jag har antingen eller..
Och ja, jag har skaffat mig en powerbank för att ladda upp mobilen ICE.
 
Jobbet då? Hur går det för mig egentligen. Ehhhh, högst oklart. Jobbar som i en dimma. Har lärt mig MASSOR, men har massor kvar att lära mig. Nya saker hela tiden och jag känner mig som en som en stoppad korv i huvudet. Prover, odlingar, undersökningar, papper, dokumentering, remisser, hygien, smittor, operationer, övre gastro, kolorektal, urologi, kirurgi, akut, dödsfall, rutiner, ERAS, patientnärmare vård, deligera, administrera, ordinera, korrigera, koder, läkemedel, MEWS, omvårdnad, medicin och några heta läkare på det. Japp, jag har saker att göra och jag är sällan sysslolös på jobbet. Värd varenda litet öre jag tjänar. 
 
Rastade min (sjukt dåliga) Canon igår och tänkte bjuda på nån bild från min vackra stad. Enjoy!
 
 

Kommentera här: