Tillbaka

Hur börjar man ett inlägg? Jag minns faktiskt inte. Det var så länge sen som jag skrev något här eller var aktiv, men nu händer det så mycket i mitt liv att jag vill skriva av mig.
 
Jag har sagt upp mig från Kirurgen i Karlstad och flyttat till Örebro. Kärleken lockade, men även nytt spännande jobb. Idag gör jag första passet på akuten USÖ och jag är helt sjukt nervös och taggad. Det ska bli oerhört kul och spännande då detta är en dröm jag haft sen den dagen jag började plugga till sjuksköterska. Tanken var egentligen att jag skulle jobba längre på avdelning innan jag sökte vidare till akutmottagning, men nu när jag ändå bytte så ville jag chansa. Varför inte liksom? Sagt och gjort.
 
Lägenheten i Karlstad ligger ute för försäljning och första budet kom in idag. Vi får hoppas att det blir budgivning. C och jag letar större boende i Örebro och det som lockar mest är något lite utanför stan. Himla glad över att jag träffat någon som drömmer om ett liv på landet, då kan jag förverkliga min dröm med att ha en liten hästgård.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: